Download general terms and conditions

Algemene voorwaarden Clicktocollect / Belgocatering NV

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Deze ‘Algemene Voorwaarden’ zijn van toepassing op de relatie tussen Belgocatering NV en de Klanten. Belgocatering NV gebruikt een gepersonaliseerd bestelplatform.

1. Definities

Bestelling: een bestelling van de Klant uit het Aanbod die via het bestelplatform geplaatst wordt.

Aanbod: het productaanbod van Belgocatering NV dat door de Klant via het bestelplatform gekozen kan worden.

Restaurant: een bedrijf dat maaltijden, dranken en aanverwante artikelen bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van Overeenkomsten het Platform gebruikt.

Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en het Restaurant over een Bestelling en het afhalen van de Bestelling.

Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door Belgocatering NV worden aangeboden aan de Klant, onder meer het voorzien van het productaanbod (maaltijden, bijgerechten, opties en dranken) en het bereiden van de maaltijd.

Platform: de website(s), apps, tools en andere apparaten waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.

Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaatst via het Platform.

Clicktocollect : Clicktocollect handelent onder naam Belgocatering NV (btw-nummer: BE 0461.78.44.35) handelend voor zichzelf en namens elke rechtspersoon of persoon die direct of indirect, controleert, wordt gecontroleerd door of onder de gemeenschappelijke controle valt van Belgocatering NV.

2. Identiteit

  • Clicktocollect handelend onder de naam ‘Belgocatering NV’
  • Btw-nummer: BE 0461.78.44.35
  • E-mail: info@belgocatering.be
  • Adres: Bolwerklaan 21 B6 , 1210 Brussel
 3. Toepasselijkheid
 
De Klant gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct een Overeenkomst met het Restaurant aan voor de levering van het door de Klant geselecteerde Aanbod. De Klant is gebonden aan de Bestelling en heeft geen recht op terugbetaling, behalve in het geval van annulering door het restaurant.

4. De Overeenkomst

De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop ‘Nu betalen’ tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het Platform.

Na ontvangst van de Bestelling zal Belgocatering NV de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.

De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Belgocatering NV te melden.

Over de status van zijn Bestelling dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor Belgocatering NV.

Indien de Klant kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient hij/zij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van het Restaurant, die in de bevestigingsmail, tekstbericht of op de website van Belgocatering NV is weergegeven.

Bij ophaling van de Bestelling kan het Restaurant vragen om identificatie als de Bestelling alcoholische producten of andere producten met een leeftijdslimiet bevat. Als de Klant zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimumleeftijdseisen, weigert het Restaurant de betreffende producten aan de klant te leveren. In dat geval kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht

De goederen worden klaargemaakt zoals omschreven op de factuur of in de bestelbon. De koper dient de geleverde goederen onmiddellijk na te zien. Eventuele klachten moeten onmiddellijk na ontvangst worden overgemaakt.

Belgocatering NV aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.

5. Ontbinding van de overeenkomst

In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Klant geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij Belgocatering NV worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant bij het Restaurant is slechts mogelijk indien het Restaurant expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk is.

Het Restaurant heeft het recht de Bestelling te annuleren als bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.

Indien de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan Belgocatering NV besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Klant te weigeren.

6. Betaling

Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden, is de Klant verplicht om het Restaurant te betalen voor de Bestelling. Door de Klant kan aan die betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via het Platform.

Het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling is alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling is uitgevoerd.



Levering en annulering bestelling

De bestelde producten kunnen steeds afgehaald worden op het ingegeven tijdstip op de daarvoor voorziene plaats.
Annuleren van de bestelling kan tot 2 uur voor het sluiten van de cutoff-time.
Een terugbetaling van de geannuleerde producten gebeurd in dat geval binnen de 5 werkdagen.


Privacy policy

DEFINITIES
GDPR (of ook Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG genoemd) gaat over het beheer en de beveiliging van persoonlijke gegevens van Europese burgers. Als organisatie dienen wij vanaf mei 2018 te kunnen aantonen welke persoonsgegevens wij verzamelen, hoe wij deze data gebruiken en hoe wij ze beveiligen.
PERSOONSGEGEVENS DIE WORDEN VERWERKT:
Wij en onze aangestelden die tevens de wetgeving ter zake onderschrijven kunnen uw persoonsgegevens verwerken, doordat u gebruik maakt van zijn diensten en omdat u deze zelf bij het invullen van een contactformulier op de website aan ons verstrekt. Wij kunnen de volgende persoonsgegevens verwerken:
  • Uw voor- en achternaam
  • Uw adresgegevens
  • Uw telefoonnummer
  • Uw e-mailadres
  • Uw IP-adres (zo kunnen we eventueel misbruik opsporen)
WAAROM ZIJN DEZE GEVENS NODIG?
We gebruiken uw persoonsgegevens om uw online bestellingen te kunnen verwerken als u daar om verzoekt en om u schriftelijk (per e-mail en/of per post) te kunnen benaderen.
HOE LANG WORDEN GEGEVENS BEWAARD?
We bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de online orders te verwerken, ze worden wel bewaard zodat u bij een volgend bezoek aan ons online food ordering platform terug kan vinden wat u eerder bestelde.
GEGEVENS DELEN MET ANDEREN:
We verstrekken uw persoonsgegevens alléén aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van de online bestellingen. Bovendien zullen derde partijen zich dienen te confirmeren aan de geldende wetgeving.
IN KAART BRENGEN WEBSITEBEZOEK:
Op onze website worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Wij of onze aangestelden gebruiken deze informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.
GOOGLE ANALYTICS
Onze website werkt samen met Google Analytics, een web analytics-service van Google, Inc. Google Analytics plaatst een cookie om het gebruik van onze site te evalueren en stelt ons in staat rapporten op te maken van de activiteiten op onze website. Dit helpt ons om te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken. Meer informatie over de gegevensverwerking van Google Analytics vind u via deze link: www.google.com/analytics/terms/nl.html.
GEGEVENS INZIEN, AANPASSEN OF VERWIJDEREN:
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt ons een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering vragen door ons een aanvraag te sturen. Op deze aanvraag zullen we zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken na uw verzoek reageren.



COOKIES
WAT ZIJN COOKIES?
Cookies zijn kleine informatiebestanden die automatisch worden opgeslagen op de harde schijf van uw pc wanneer u een website bezoekt. Deze bestanden bevatten een uniek identificatienummer.
WAAROM GEBRUIKEN WIJ COOKIES?
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat de site goed werkt, om uw gebruikservaring te verbeteren en ervoor te zorgen dat de diensten die naar u gepromoot worden relevant zijn. Onze cookies bevatten en onthouden geen persoonlijke informatie zoals naam, adres of betalingsgegevens. Hieronder kan u een overzicht vinden van welke cookies we gebruiken en waarvoor we ze gebruiken. Cookies laten ook toe het gebruik van de website te analyseren om eventuele storingen te identificeren en te verwijderen. Het accepteren van de cookies in uw browser is niet vereist om toegang te krijgen tot onze website.
COOKIES ACCEPTEREN?
U kan onze cookies op twee manieren accepteren: de cookiemelding die u op uw eerste bezoek ziet sluiten of simpelweg verdergaan op onze sites. De verschillende soorten cookies die door ons worden gebruikt:
  • Cookies die alleen nodig zijn voor het surfen
    Deze cookies zijn nodig om op onze websites te kunnen surfen en sommige delen ervan te kunnen gebruiken. Dergelijke cookies bevatten geen andere persoonlijke gegevens dan uw IP-adres dat u nodig heeft om te kunnen surfen op het internet. Die cookies bieden u de mogelijkheid om binnen de website te navigeren en helpen u terug te keren naar de vorige pagina’s en om formulieren in te vullen.
  • Functionele cookies
    Deze cookies dienen om de werking van onze website te vereenvoudigen en te analyseren en om het gebruik aangenamer en persoonlijker te maken. Deze informatie wordt alleen opgeslagen op uw eigen computer en wordt door ons alleen anoniem gebruikt. Zo kunnen we de diensten personaliseren door uw voorkeuren te onthouden.
  • Cookies van derden
    Derden (partners) installeren via onze website cookies om door het gebruik van externe tools of toepassingen de inhoud en werking van de website te verbeteren. Bovendien plaatsen we ook cookies op websites waarop onze advertenties staan om statistieken te verzamelen, te tellen hoe vaak onze verspreide publiciteit wordt weergegeven en gebruikt en te controleren hoeveel gebruikers op de inhoud klikken. Met al die informatie kunnen we vooral een berekening uitvoeren van de verschuldigde bedragen aan de betrokkenen van het kanaal dat de reclame verspreidt.
HOE LANG BLIJVEN DE COOKIES BEWAARD?
De cookies worden gedurende één jaar bewaard.
KAN IK HET GEBRUIK VAN COOKIES WEIGEREN?
De configuratie van de meeste browsers laat u toe om cookies te accepteren of te blokkeren én om u in te lichten telkens er gebruik wordt gemaakt van cookies. U kan ervoor kiezen om deze cookies te verwerpen, hoewel dit de navigatie en de functionaliteit van de diensten op de site in het gedrang kan brengen.
WAT GEBEURT ER ALS IK DE COOKIES UITZET?
Dankzij reclame kan u de meeste websites gratis bezoeken. En dankzij uw cookies worden de advertenties beter afgestemd op uw interesses. Zet u de cookies uit, dan ontvangt u nog steeds reclame, alleen is deze niet meer afgestemd op uw surfgedrag. Als u de cookies die uw voorkeuren onthouden uitschakelt, moet u de instellingen, zoals uw wachtwoorden en inlognaam, steeds opnieuw intypen.
PRIVACYBELEID
Wij hechten veel waarde aan de privacy van onze bezoekers. Voor alle duidelijkheid: een cookie onthoudt geen naam, adres, telefoonnummer, leeftijd of andere persoonlijke gegevens. De door ons gebruikte cookies onthouden alleen uw surfgedrag.